Potencjał nawigacji

Potencjał nawigacji Kiedy strona internetowa posiada odpowiednią nawigację, znacznie łatwiej jest odnaleźć potencjalnemu klientowi to, czego w danej chwili szuka. Nawet jeśli na stronie będzie to, co jest potrzebne, ale ciężko będzie to odnaleźć, prędzej, czy później, klienci przestaną szukać. Warto będzie oprzeć się pokusie nazywania kolejnych podstron w sposób tematyczny, charakterystyczny dla rodzaju oferty prezentowanej na stronie na rzecz oznaczeń nieco mniej skomplikowanych. Im mniej skomplikowane oznaczenia i im mniej zawiła nawigacja, tym większa szansa jest na to, że klienci poznają sposób nawigacji i szybciej, znacznie sprawniej będą w stanie odkryć to, co ich w danej chwili interesuje. Nawigacja, powinna być, w miarę możliwości, jak najbardziej intuicyjna. Intuicyjnie, odkryć można szybciej i sprawniej kolejne podstrony; wówczas, korzystanie ze strony, jest znacznie wygodniejsze i nie powoduje frustracji użytkownika, jak mogłoby mieć miejsce w przypadku nawigacji znacznie bardziej zawiłej, gdzie nic nie jest do końca takie, na jakie wygląda. Nawigacja, powinna być zatem adekwatna do treści tego, co się znajduje pod kolejnymi podstronami. W tym względzie, ekscesy i kreatywność niestety nie wypełnią należycie swojego zadania. Co więcej, efektem może być zupełna odwrotność tego, co chcieliśmy osiągnąć; a zatem, nawet jeśli tworząc wyszukane nazwy podstron, twórca strony zamiar miał uzyskać zainteresowanie klienta, wywołał on więcej frustracji z powodu poważnych problemów ze znalezieniem na stronie tego, co jest w danej chwili potrzebne. Najbezpieczniej będzie, najzwyczajniej w świecie, wybrać nazwy podstron klasyczne, rzeczywiście naprowadzające na to, co pod kolejnymi podstronami znajdziemy. Jasna i zrozumiała nawigacja, może sprawić, że strona internetowa stanie się atrakcyjna dla klientów, przy czym, atrakcyjność strony, wcale nie musi ograniczać się do strony wizualnej. Prawdą jest, że prawidłowo wykonana strona, pozwala na przeniesienie oferty reklamowej na zupełnie inny poziom profesjonalizmu, jaki dotąd nie był znany. W dobie technologii cyfrowej, nawigacja jest niezwykle istotna. Dawniej, oferta reklamowa skonstruowana była w sposób łatwy i nie obejmujący zbyt wielkiej różnorodności materiałów: broszury, złożone były w sposób prosty, zawierając informacje i zdjęcia, podczas gdy reklamy radiowe i telewizyjne, obejmowały jedynie potencjał receptywny. Internet, a zatem także i projektowanie stron WWW, to okazja na także i interakcję w czasie rzeczywistym. Poprzez interakcję, klient może sam wybrać, jaki aspekt go najbardziej interesuje i na nim właśnie się skupić.