Social media

Social media Strona internetowa firmy, to niekoniecznie tylko witryna główna. Bardzo często, niemniej ważne są także i strony dodatkowe, które ze stroną główną są powiązane. Jako strony powiązane, uznać można prowadzone równoległe ze stroną poświęconą ofercie konkretnej firmy mniej oficjalne witryny, które nawiązują tematycznie do strony głównej, jednocześnie, nie powielając jej treści. Poprzez wykorzystanie potencjału, jaki oferują social media, dotrzeć można do znacznie szerszego grona odbiorców w sposób naturalny i nastawiony na nawiązanie z potencjalnymi klientami pewnego rodzaju relacji. Relacja taka, umożliwi zatrzymanie klientów, którzy skorzystali już z oferty firmy, jak również i, pozwoli na pozyskanie klientów zupełnie nowych. Zwykle, strony dodatkowe, mają postać blogów prowadzonych równolegle ze stroną firmy, przy czym, strona jest z reguły bardziej oficjalna. Blog, prowadzony jest natomiast w tonie lekkim. Tym samym, warto pamiętać, że projektowanie stron WWW, obejmuje nie tylko projekt i prowadzenie strony głównej, ale także i, projekt stron dodatkowych. O ile, blog może zostać całkowicie dostosowany do stylu i tematyki strony, nieco inaczej przedstawia się sprawa udzielania się w social media w ujęciu serwisów społecznościowych. Tutaj, paradoksalnie, oprzeć dobrze jest się pokusie zakładania kont promujących firmę wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe. Znacznie lepszy efekt uzyskamy, prowadząc strony firmowe w serwisach, które odwiedzane są przez grupy docelowe potencjalnych klientów. Tym sposobem, nieduży przegląd dostępnych social media, pozwoli nam stwierdzić, gdzie warto jest pozostawić po sobie ślad. Wybór większej ilości serwisów, zaowocuje prędzej, czy później, zaniedbywaniem któregoś z nich. Kiedy już zdołamy pozyskać klientów, utracić możemy ich równie łatwo, właśnie poprzez zaniedbywanie strony. Jako zaniedbywanie strony, potraktować można przede wszystkim, brak pojawiania się nowych treści, nowych postów i aktualności. Warto co jakiś czas, wstawić zdjęcie, nową złotą myśl, drobną refleksję lub chociażby zapowiedź tego, co na stronie niebawem się pojawi. Te drobne elementy, kiedy zostaną zachowane, przyczynić mogą się do utrzymania zainteresowania stroną firmową. Zwyczajowo, serwisem social media najbardziej uniwersalnym jest Facebook. Tutaj, można włączyć większość inicjatyw. Na Instagramie, warto utworzyć stronę poświęconą usługom, jak np. restauracje czy kawiarnie, podczas gdy, Pinterest idealnie wpisuje się w kanon witryn o modzie.