Potencjał nawigacji

Potencjał nawigacji Kiedy strona internetowa posiada odpowiednią nawigację, znacznie łatwiej jest odnaleźć potencjalnemu klientowi to, czego w danej chwili szuka. Nawet jeśli na stronie będzie to, co jest potrzebne, ale ciężko będzie to odnaleźć, prędzej, czy później, klienci przestaną szukać. Warto będzie oprzeć się pokusie nazywania kolejnych podstron w sposób tematyczny, charakterystyczny dla rodzaju oferty prezentowanej na stronie na rzecz oznaczeń nieco mniej skomplikowanych. Im mniej skomplikowane oznaczenia i im mniej zawiła nawigacja, tym większa szansa jest na to, że klienci poznają sposób nawigacji i szybciej, znacznie sprawniej będą w stanie odkryć to, co ich w danej chwili interesuje. Nawigacja, powinna być, w miarę możliwości, jak najbardziej intuicyjna. Intuicyjnie, odkryć można szybciej i sprawniej kolejne podstrony; wówczas, korzystanie ze strony, jest znacznie wygodniejsze i nie powoduje frustracji użytkownika, jak mogłoby mieć miejsce w przypadku nawigacji znacznie bardziej zawiłej, gdzie nic nie jest do końca takie, na jakie wygląda. Nawigacja, powinna być zatem adekwatna do treści tego, co się znajduje pod kolejnymi podstronami. W tym względzie, ekscesy i kreatywność niestety nie wypełnią należycie swojego zadania. Co więcej, efektem może być zupełna odwrotność tego, co chcieliśmy osiągnąć; a zatem, nawet jeśli tworząc wyszukane nazwy podstron, twórca strony zamiar miał uzyskać zainteresowanie klienta, wywołał on więcej frustracji z powodu poważnych problemów ze znalezieniem na stronie tego, co jest w danej chwili potrzebne. Najbezpieczniej będzie, najzwyczajniej w świecie, wybrać nazwy podstron klasyczne, rzeczywiście naprowadzające na to, co pod kolejnymi podstronami znajdziemy. Jasna i zrozumiała nawigacja, może sprawić, że strona internetowa stanie się atrakcyjna dla klientów, przy czym, atrakcyjność strony, wcale nie musi ograniczać się do strony wizualnej. Prawdą jest, że prawidłowo wykonana strona, pozwala na przeniesienie oferty reklamowej na zupełnie inny poziom profesjonalizmu, jaki dotąd nie był znany. W dobie technologii cyfrowej, nawigacja jest niezwykle istotna. Dawniej, oferta reklamowa skonstruowana była w sposób łatwy i nie obejmujący zbyt wielkiej różnorodności materiałów: broszury, złożone były w sposób prosty, zawierając informacje i zdjęcia, podczas gdy reklamy radiowe i telewizyjne, obejmowały jedynie potencjał receptywny. Internet, a zatem także i projektowanie stron WWW, to okazja na także i interakcję w czasie rzeczywistym. Poprzez interakcję, klient może sam wybrać, jaki aspekt go najbardziej interesuje i na nim właśnie się skupić.

Social media

Social media Strona internetowa firmy, to niekoniecznie tylko witryna główna. Bardzo często, niemniej ważne są także i strony dodatkowe, które ze stroną główną są powiązane. Jako strony powiązane, uznać można prowadzone równoległe ze stroną poświęconą ofercie konkretnej firmy mniej oficjalne witryny, które nawiązują tematycznie do strony głównej, jednocześnie, nie powielając jej treści. Poprzez wykorzystanie potencjału, jaki oferują social media, dotrzeć można do znacznie szerszego grona odbiorców w sposób naturalny i nastawiony na nawiązanie z potencjalnymi klientami pewnego rodzaju relacji. Relacja taka, umożliwi zatrzymanie klientów, którzy skorzystali już z oferty firmy, jak również i, pozwoli na pozyskanie klientów zupełnie nowych. Zwykle, strony dodatkowe, mają postać blogów prowadzonych równolegle ze stroną firmy, przy czym, strona jest z reguły bardziej oficjalna. Blog, prowadzony jest natomiast w tonie lekkim. Tym samym, warto pamiętać, że projektowanie stron WWW, obejmuje nie tylko projekt i prowadzenie strony głównej, ale także i, projekt stron dodatkowych. O ile, blog może zostać całkowicie dostosowany do stylu i tematyki strony, nieco inaczej przedstawia się sprawa udzielania się w social media w ujęciu serwisów społecznościowych. Tutaj, paradoksalnie, oprzeć dobrze jest się pokusie zakładania kont promujących firmę wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe. Znacznie lepszy efekt uzyskamy, prowadząc strony firmowe w serwisach, które odwiedzane są przez grupy docelowe potencjalnych klientów. Tym sposobem, nieduży przegląd dostępnych social media, pozwoli nam stwierdzić, gdzie warto jest pozostawić po sobie ślad. Wybór większej ilości serwisów, zaowocuje prędzej, czy później, zaniedbywaniem któregoś z nich. Kiedy już zdołamy pozyskać klientów, utracić możemy ich równie łatwo, właśnie poprzez zaniedbywanie strony. Jako zaniedbywanie strony, potraktować można przede wszystkim, brak pojawiania się nowych treści, nowych postów i aktualności. Warto co jakiś czas, wstawić zdjęcie, nową złotą myśl, drobną refleksję lub chociażby zapowiedź tego, co na stronie niebawem się pojawi. Te drobne elementy, kiedy zostaną zachowane, przyczynić mogą się do utrzymania zainteresowania stroną firmową. Zwyczajowo, serwisem social media najbardziej uniwersalnym jest Facebook. Tutaj, można włączyć większość inicjatyw. Na Instagramie, warto utworzyć stronę poświęconą usługom, jak np. restauracje czy kawiarnie, podczas gdy, Pinterest idealnie wpisuje się w kanon witryn o modzie.

Prosty i charakterystyczny design

Prosty i charakterystyczny design Design, to bardzo istotny element, o jaki koniecznie zadbać należy podczas tworzenia strony internetowej. Kiedy ogólny wygląd strony, zdoła przyciągnąć i następnie, zatrzymać wzrok potencjalnego klienta, znacznie zwiększają się szanse na to, że zdecyduje się pozostać już na dłużej. Gdy zaś klient zostać zdecyduje się na czas dłuższy, zwiększa się szansa na to, że skorzystać zdecyduje się on z usług danej organizacji. Prawidłowy design, różni się w zależności od tego, jaka jest dewiza firmy, jak przedstawiają się cele, które sobie firma taka stawia oraz także, od rodzaju potencjalnych odbiorców: ich wieku, płci i stanu: zarówno cywilnego, jak i materialnego. W kwestii designu, niezależnie od tego, dla jakiej branży docelowej i do jakiego odbiorcy kierujemy naszą ofertę, szczególnej wagi jest zachowanie przysłowiowego, nieco już może wyświechtanego, złotego środka. Złoty środek, kiedy mamy na uwadze design, powinien tak naprawdę przyciągnąć wzrok potencjalnego strony takiej użytkownika. Aby przyciągnąć uwagę, bardzo przydatny okazuje się element zaskoczenia. Im bardziej, rzecz jasna pozytywnie, zaskoczony zostanie potencjalny klient, tym większe na to, że zdecyduje się pozostać na stronie przez dłuższy czas. Jak zaś, powszechnie wiadomo, dłuższy czas spędzony na stronie, przekłada często się na późniejsze, aktywne korzystanie z oferty, jaką proponować mogą firmy szczegółowo także przez Internet. Zwyczajowo, złoty środek w takich kwestiach, jak projektowanie stron WWW, obejmuje stworzenie designu, który wzbudzi zainteresowanie, ale zarazem, nie będzie on odwracał uwagi od treści strony. Niezależnie od tego, jak różnorodne mogą być treści strony, głównym zadaniem, jakie pełni design w projektowaniu strony jest zaciekawienie klienta i doprowadzenie do tego, by wrócił on na raz odwiedzoną stronę. Projektowanie stron WWW, ma na celu zatem nadanie cech możliwie jak najbardziej charakterystycznych, które odpowiednie będą tematycznością z oferowaną usługą i jednocześnie, będą na tyle oryginalne, że zapadną w pamięć potencjalnemu klientowi. Design, aby zaskakiwać wcale nie musi być, o dziwo, zbyt złożony i skomplikowany; wystarczy, że zdołamy zachować cechy, które sprawią, że będzie on oryginalny i łatwy do zapamiętania, a co za tym idzie, rozpoznawalny. Niekoniecznie potrzebne będą takie elementy, jak muzyka w tle, animacje tworzone we flash oraz media. Elementy takie, nie są niezbędne i jednocześnie, spowalniają przeglądanie strony, co na słabszym sprzęcie może być bardzo problematyczne.

Web Design

Web Design Projektowanie stron WWW, czyli nic innego, jak Web design, to sekwencja trzech, następujących po sobie aktywności, gdzie efektem końcowym jest uzyskanie możliwie jak najlepszej strony, dopasowanej do potrzeb, wymagań i oczekiwań zleceniodawcy. Rozplanowanie jest pierwszym etapem, jaki jest absolutnie nieodzowny, by uzyskać spektakularny efekt i zachować maksymalną stabilność zastosowania etapów późniejszych. Rozplanowanie strony, obejmuje przede wszystkim wybór szablonu, design, układ strony i ilość podstron. Ważne jest także, by choć mniej więcej określić już na tym etapie, co chcielibyśmy umieścić na stronie pod względem tekstu, ponieważ dzięki temu, uświadomimy sobie, ile tak naprawdę potrzebujemy miejsca. Planowanie przestrzeni strony to najłatwiejszy sposób na to, by zagospodarować dokładnie tyle miejsca, ile konieczne jest do zachowania estetyki. Estetyka, także jest tutaj istotna; kiedy strona jest uporządkowana, nieskomplikowana i dobrej prezencji, użytkownik chętniej będzie ją odsłaniał niż stronę, która będzie zawierała porównywalne informacje z jednoczesnym ogólnym chaosem i pozostawieniem wielu kwestii czystemu przypadkowi. Kolejny etap, jaki obejmuje projektowanie stron WWW to zaprojektowanie. Na tym etapie, ustanawiamy już kolejne elementy, upewniając się, czy współgrają one ze sobą w odpowiednim stopniu i jaki tworzą razem obraz ogólny. Projekt, obejmuje wiele pracy, ale tak naprawdę, na tym etapie dzieje się najwięcej. Co więcej, są to zmiany bardzo dobrze widoczne. To wszystko, co wprowadzimy na etapie drugim, zobaczymy już w dopracowaniu i cyberprzestrzeni w etapie trzecim, ostatnim w kwestii projektowania stron internetowych. Trzeci etap ten, który niejako zwieńcza projektowanie stron WWW, to wdrażanie strony do sieci. Wszystkie trzy etapy, w praktyce pozwalają przygotować dopracowaną stronę internetową, która spełni wymagania potencjalnego klienta i w tym samym momencie, przyniesie także wiele satysfakcji samemu administratorowi strony. Uniwersalne elementy, jakie powinny brane być pod uwagę podczas pracowania nad stroną, to, między innymi: nawigacja, poziom możliwości praktycznego wykorzystania (usability), poziom interaktywności, uchwycenie informacji oraz pogodzenie ze sobą takich elementów, jak tekst, audio i grafika.

DTP

DTP DTP, czyli Desktop Publishing, to połączenie techniki cyfrowej i projektowanie stron WWW z dbałością o uzyskanie idealnej synchronizacji. Celem nadrzędnym, jaki przyświeca DTP, jest przygotowanie strony lub każdego innego zestawu materiałów, do przedstawienia szerszemu gronu odbiorców. Najczęściej, jest to nic innego, jak przygotowanie ukończonego już projektu do druku. Wszystko, przebiega wraz z jednoczesną koordynacją prac dodatkowych, takich jak chociażby nadzorowanie ewentualnej pracy grupowej pomiędzy grafikami, czy bardzo popularne obecnie sterowanie urządzeniami, które nastawione są na utworzenie wersji fizycznej w postaci druku. Współcześnie, druk, niekoniecznie musi oznaczać przełożenie projektu cyfrowego na papier; obecnie, publikacja przebiega także w postaci cyfrowej, czyli: elektronicznej. Taki druk, polega na utworzeniu pliku, zwykle o rozszerzeniu PDF, który może następnie zostać wykorzystany jako element integralny ze stroną internetową. Technika ta, jest nietrudna i łatwo jest się z nią zaznajomić. W początkowym etapie, konieczne jest wprowadzenie tekstu oraz obrazu. Takie elementy, są kluczowe i powinny zostać dopasowane do tematyki strony oraz potencjalnego odbiorcy. Jest to w fazie wstępnej, dopóki nie nastąpi graficzna obróbka i edycja tekstu. Kiedy już wszystkie elementy zostaną zachowane, następuje ich złożenie w jedną całość. Uzyskujemy wówczas gotowy, ukończony już projekt, którego cechą główną powinna być na tym etapie spójność. Dokładnie wersję już dopracowaną, można na kolejnym, ostatnim już tak naprawdę etapie, zapisać w wersji PDF albo ewentualnie, wciąż jeszcze alternatywnej, umieścić ją w postaci tzw. pliku Postscript (poligrafia). Projektowanie, nastawione może być zatem na uzyskanie na etapie końcowym wersji już gotowej do druku, bądź też, ewentualnie, wersji, która pozostać powinna tylko i wyłącznie cyfrowa, czyli: elektroniczna. Wariant elektroniczny wykorzystuje, naturalnie projektowanie stron WWW, które pozwala na stworzenie wysokiej klasy zrealizowanego projektu, wraz z zastosowaniem dowolnych tak naprawdę technik i metod działania. Technika, jaką jest DTP to rozwiązanie nowe, gdzie otrzymujemy możliwość wykorzystania ogromnego potencjału, jaki niesie ze sobą świat nowoczesnej grafiki cyfrowej. Możliwości, tak naprawdę są nieograniczone; wszystko zależy od perspektywy, inspiracji, kreatywności grafika, jego zrozumienia tematu oraz także, rzecz naturalna, umiejętności.

Projekt strony

Projekt strony Projekt, jest pierwszym krokiem, jaki wykonać należy podejmując nową inicjatywę i to właśnie on, stanowi priorytetową wartość w tworzeniu stron WWW. Im więcej czasu poświęcimy na stworzenie projektu, tym bardziej rosną nasze szanse na uzyskanie pożądanego, możliwie jak najlepszego efektu. Poprzez wykonanie odpowiedniego projektu, uzyskać można znaczne oszczędności, nie tylko czasu, ale także pieniędzy. Korzystając z usług grafika, warto wiedzieć mniej więcej, jakie są nasze oczekiwania, chociażby w przybliżeniu, ponieważ dzięki temu, znacznie łatwiej będzie im sprostać. Nie posiadając jednego, konkretnego projektu, narażeni jesteśmy na nowe trendy i perswazję ze strony grafika, czego efektem jest najczęściej przedstawienie wielu różnych ofert w cenach zwykle wyższych niż ta, która zobowiązywałaby nas w razie zrealizowania początkowego projektu. Kiedy zaś, posiadamy już ustalony projekt, znacznie łatwiej jest obliczyć, chociaż w przybliżeniu koszta, z jakimi projekt ten będzie się wiązał. Tym sposobem, projektowanie stron WWW, przebiegać będzie sprawniej, znacznie szybciej i z nakładem finansowym, który będzie nietrudny do obliczenia. Podczas przeglądania stron wzorcowych, uwagę zwracać najlepiej jest na szkielet strony, czyli szablon. Nie jest istotne rozstawienie zdjęć, dobór tła, kolorystyka ani rodzaj czcionki; wszystkie te elementy, można w sposób dowolny zmieniać jeśli tylko zleceniodawca będzie miał takie życzenie. Wbrew pozorom, wygląd strony, podlega dużym możliwościom zmian; pozostanie tylko i wyłącznie sam szablon, który stanowi w pewnym sensie bazę i podstawę działania. Projektowanie stron WWW, obejmuje, przede wszystkim szeroko pojęte kwestie kolorystyczne, które dostosować można dowolnie do potrzeb indywidualnych zleceniodawcy. Prócz kolorystyki, która w najlepszym stopniu komponować mogłaby się z tematyką strony, jej charakterem i grupą docelowych klientów, podczas tworzenia profesjonalnego projektu, ustalamy także i takie elementy, jak: rodzaj i typ (bold, italics, underlining, standard) fontu oraz także i kwestie ilości podstron. Zależnie od tego, ile przygotujemy podstron, uzyskamy bardziej lub mniej złożoną stronę internetową. Zazwyczaj, od zleceniodawcy wymaga się dostarczenia logo lub chociażby logo takiego projektu, na którym mógłby się grafik wzorować tworząc wersję cyfrową. Z profesjonalnym grafikiem, warto przedyskutować kwestię typowo techniczną, jaką jest wybór technologii, w jakiej stworzona mogłaby zostać strona. Obecnie, najpopularniejsze programy do tworzenia grafiki, to Adobe oraz Corel.