Hosting: płatny czy nie?

Hosting: płatny czy nie? Niezależnie od tego, jak profesjonalnie uda nam się przeprowadzić projektowanie stron WWW, jak zgrabnie umieścimy wszystkie informacje i jak nowoczesny będzie design, należy pamiętać o tym, że niemniej ważne niż samo projektowanie, jest zadbanie o to, by poszczególne elementy odpowiednio ze sobą współgrały. Dopóki obserwujemy wszystko z punktu widzenia użytkownika, nie zdajemy sobie do końca sprawy, jak wiele elementów nam umyka z pola widzenia. Dopiero, kiedy podejmujemy próbę administrowania naszą pierwszą stroną internetową, zaczynamy dostrzegać elementy, które zawsze były obecne, ale dotąd, nie musieliśmy się nimi martwić. Jednym z takich elementów, jest zdecydowanie hosting; hosting, to nic innego, jak oddanie do dyspozycji przestrzeni na serwerze przez dostawcę usług internetowych. Dzięki hostingowi, uzyskujemy pewność, że nasza strona zawsze działać będzie tak, jak sobie tego życzymy i jak tego możemy oczekiwać. Najłatwiej rzecz objaśniając, hosting, to jeden z ostatnich etapów, jaki musi koniecznie zostać zrealizowany kiedy trwa projektowanie stron WWW. Hosting, w przypadku tworzenia własnej strony, obejmuje dobry stan techniczny połączenia z Internetem oraz stały dostęp do zasobów. Kiedy wybrana zostaje wersja płatna, uzyskać możemy znacznie większą stabilizację i możliwości, które nie będą obarczone ograniczeniami. Dzięki profesjonalnemu udostępnianiu miejsca na serwerze, uzyskać można także i wysokiej jakości ochronę, zarówno danych fizycznych, jak i danych osobowych użytkowników oraz także i administratora strony. Darmowe hostingi, również istnieją, ale wybierając takie usługi, należy liczyć się z mniejszą stabilizacją, ryzykiem ataków ze strony hakerów i możliwością utraty danych. Prawdą jest, że za darmowe hostingi, nieoficjalnie rzecz jasna, odpowiedzialność jest mniejsza niż za warianty, za które pobierane są opłaty. Płatne warianty, mogą poświęcić większe zasoby materialne na przygotowanie zabezpieczeń i podejmowanie inwestycji, podczas gdy w przypadku serwerów bezpłatnych, z zasobami materialnymi, bywa różnie. Dlatego też, należy zdać sobie sprawę z tego, czego tak naprawdę oczekujemy od hostingu: stabilizacji i bezawaryjności, czy może jedynie przechowania niewielkiej ilości plików, które nie są tak naprawdę niezbędne, a jedynie opcjonalne i kiedy hosting zawiedzie, strona będzie funkcjonować dalej, tak samo sprawnie. Wybierając hosting, uwagę warto zwrócić na takie elementy, jak: miesięczny transfer, przestrzeń dyskowa, dostęp do baz danych, obsługa języków skryptowych i ochrona.

Projektowanie stron WWW

Projektowanie stron WWW W tym właśnie względzie, rozsądnie jest nastawić projektowanie stron WWW na wyważenie kolejnych podstron. Jako wyważenie, rozumieć można umieszczenie porównywalnej ilości tekstu na każdej z podstron; tym samym, podstrona poświęcona danym o firmie, znacznie korzystniej wypadnie w oczach potencjalnego klienta, kiedy zawarte zostaną tylko i wyłącznie kluczowe informacje o firmie. Jako kluczowe informacje, uznać można: cele firmy, obszar działania, sektor działania, najważniejsze sukcesy. Wszelkie inne informacje, mogą spowalniać stronę, szczególnie, kiedy wszystko utworzone jest w jednej z nowoczesnych technologii projektowania stron internetowych, jak chociażby flash. Prawda jest może okrutna, ale kiedy już zdamy sobie z niej sprawę, jest już znacznie łatwiej i spokojniej; im większy objętościowo będzie tekst, tym mniej osób go przeczyta. Zamiast szczegółów, dat i ram czasowych, znacznie lepszym pomysłem będzie przygotować tylko najważniejsze informacje. Bardzo pozytywnym pomysłem jest slogan, który w barwny sposób, nakieruje potencjalnych klientów na to, czym zajmuje się firma.

Oprogramowanie CMS

Oprogramowanie CMS CMS, to termin znany w środowisku, jakim jest projektowanie stron WWW. Często, używa się tego skrótu, w odniesieniu do tworzenia nowoczesnych stron, niemniej jednak, niewielu użytkowników i przyszłych administratorów wie tak naprawdę, co skrót ten oznacza i jak prawidłowo jest on rozwijany. Najłatwiej rzecz całą ujmując, CMS jest pewnego rodzaju oprogramowaniem. Oprogramowanie to, służy do zarządzania treścią i stąd właśnie, wzięła się sama nazwa, której skrót brzmi właśnie CMS. Pełna nazwa, to Content Management System, co przekłada się dokładnie na: System Zarządzania Treścią. Głównym celem takiego oprogramowania, jest jednoznaczne oddzielenie od siebie dwóch głównych elementów strony internetowej, jakimi są: treść oraz wygląd. Jako treść strony, rozumieć można przede wszystkim szeroko pojętą wartość o charakterze czysto informacyjnym, jaka znajduje się na stronie, podczas, gdy za wygląd, uznać można, analogicznie, informacji tych graficzną prezentację. Praca oprogramowania, polega na wygenerowaniu strony. Generowanie strony, odbywa się na podstawie wprowadzonych treści, by następnie, treści te zostały zapisane w bazie danych. Kiedy już zostają one wykorzystane, powstaje dynamiczna strona WWW, której podstawą jest właśnie CMS. Oprócz treści zapisanych w bazie danych, do tworzenia kompletnej już strony, wykorzystuje się także i przygotowane już wcześniej szablony. CMS, to projektowanie stron WWW, które pozwalają na wykorzystanie dużego potencjału. Można pozwolić sobie na większą dawkę kreatywności niż w przypadku standardowego oprogramowania HTML, gdzie mamy do czynienia już ze stroną znacznie bardziej statyczną. W CMS, dzięki wykorzystaniu szablonów, bardzo szybko przeprowadzić można zmianę wyglądu strony; wszystko, sprowadza się tylko i wyłącznie do zmiany skórki szablonu na inną. Wówczas, uzyskać możemy zupełnie inną prezencję strony internetowej. Jako oprogramowanie wciąż dość nowe, CMS nadal przechodzi liczne zmiany, które pozwalają na uzyskanie ulepszeń nie tylko w dynamice treści, ale i od strony graficznej. Zwyczajowo, przy pracy z CMS, korzysta się z takich języków, jak: ASP, JSP, PHP, Python. Główną zaletą, jaką odznacza się CMS, jest bardzo duża uniwersalność; wyróżniamy kilka typów, w zależności od tego, jakie ma być w zamierzeniu zastosowanie. Najogólniej, zastosowań jest pięć: zarządzanie dokumentami, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zasobami cyfrowymi, zarządzanie obiegiem treści i zarządzanie treścią strony.

Kontakt na stronie

Kontakt na stronie Kontakt z firmą, która oferuje swoje usługi, przedstawiając szereg zalet na stronie, jest często bardzo przez klienta pożądany. Nawet najbardziej dopracowana strona internetowa zawierająca najważniejsze informacje może okazać się w jakimś stopniu niewystarczająca, kiedy zabraknie na niej danych kontaktowych. Dane kontaktowe, pozwalają na uzyskanie pewności, co do świadczonych usług. Informacje, które zawarte zostaną na stronie internetowej, mogą naprowadzić klienta na cele firmy i tym samym, mogą one zachęcić go do skorzystania z usług. Niemniej jednak, podczas zapoznawania się z ofertą, nasunąć mogą się pytania dodatkowe. Takie pytania, trudno jest skonfrontować z rzeczywistością, kiedy nie istnieje wyraźny i szybki sposób na uzyskanie kontaktu z osobami upoważnionymi do udzielania konkretnych informacji i posiadającymi odpowiednią do tego wiedzę. Najkorzystniej jest, kiedy projektowanie stron WWW obejmie również odnalezienie najbardziej odpowiedniego miejsca na umieszczenie danych firmy, bądź też, ewentualnie, zleceniodawcy. Im łatwiej na stronie odnaleźć jest potrzebne informacje, tym większe prawdopodobieństwo na to, że zostaną one użyte przez potencjalnego klienta. Informacje kontaktowe, przede wszystkim przydatne okazują się, gdy podczas przeglądania strony internetowej, potencjalny klient, nabierze przekonania, że pewne informacje nie są kompletne, bądź też, nie do końca jasno są ostatecznie one przedstawione z jego punktu widzenia. Wówczas, dobrym rozwiązaniem jest poszukiwanie informacji dodatkowych. Projektowanie stron WWW to znacznie więcej, niż jedynie tylko design; to także i zapewnienie użytkownikom strony internetowej odpowiedniej wygody i możliwie jak największego pola działania. Najważniejsze dane, jakie pojawić powinny się na stronie internetowej, to numer telefonu. Kontaktowy numer telefonu, może być numerem domowym, ale w takim przypadku, powinien faktycznie znajdować się on w siedzibie firmy. Ważne jest, by dane były nie tylko dobrze na stronie widoczne, ale przede wszystkim także i aktualne. Niewiele kwestii jest bardziej frustrujących niż dostęp do danych, które nie są aktualne; wybierając numer, oczekujemy że będzie to numer aktualny. Tak samo, przedstawia się kwestia adresu email. Dobrym wyborem jest podanie zarówno numeru telefonu, jak i adresu email, ponieważ klienci różnią się od siebie w sposób diametralny; niektórzy, zainteresowani są kontaktem bezpośrednim, głosowym, przez telefon, podczas gdy inni, bezpieczniej czują się, kiedy używają maila.

Wycena strony WWW

Wycena strony WWW Najczęściej, wycena strony WWW, przeprowadzana jest zupełnie za darmo. Jest to ważny atut wielu firm, które profesjonalnie zajmują się projektowaniem stron internetowych. Z reguły, kiedy projekt nie okaże się zadowalający, można jeszcze dokonać w nim zmian. Jednocześnie, zmiany te, pozostaną jedynie modyfikacją projektu. Dzięki temu, potencjalny klient grafika komputerowego, nie będzie narażony na większe koszta, niż jest to konieczne. Projekt strony, można modyfikować w absolutnie dowolny sposób, w zależności od tego, czego oczekuje zleceniodawca. Jest to bardzo duże udogodnienie i zarazem, ułatwienie pracy grafika. Tworząc sam tylko projekt, nie jest on zobowiązany do wykańczania go, jeżeli w jakimś stopniu, nie spełnia on konkretnych wymagań, jakie postawić przed nim mógł zleceniodawca. Kiedy już wszystkie uwagi i modyfikacje zostają wykonane, projektowanie stron WWW zostaje tak naprawdę zakończone. Po zakończeniu projektowania samego w sobie, które jest jednym z pierwszych elementów tworzenia profesjonalnej strony WWW, przystąpić można ostatecznie do pracy. Wówczas, zleceniodawca, może uzyskać pewnego rodzaju podgląd na to, jak wyglądać może ostateczny, wykonany już projekt strony internetowej. Jest to niezwykle ważne, ze względu na ułatwienie komunikacji pomiędzy zleceniodawcą, a grafikiem. Kiedy w dostatecznym stopniu zachodzi komunikacja, wszelkiego rodzaju uwagi, rozpatrywane są praktycznie od razu, wraz ich pojawieniem się. Jest to bardzo wygodna metoda pracy, tak dla zleceniodawcy, jak i dla samego grafika również, przede wszystkim dlatego, że grafik może jednoznacznie, upewnić się, że jego kompetencje są wystarczające i jest w stanie dostosować się do tego, czego oczekuje zleceniodawca. Oczekiwania zleceniodawcy, bywają niemałe; wiele zależy od tego, jak szczegółowo, zleceniodawca w stanie był swój projekt przedstawić, jak szybko pragnie projektu tego realizacji i na jak wiele ustępstw jest w stanie zgodzić się, jeżeli okaże się, że projekt nie może zostać zrealizowany w takim stopniu, w jakim został zaprojektowany. Projektowanie stron WWW, zwyczajowo, obejmuje takie elementy, jak: design, ilość podstron oraz podstroi tych treść, układ strony i ewentualne dodatki graficzne. Projekt taki, przede wszystkim, zadania ma nastawione na dotarcie do porozumienia z dążeniem do kompromisów, które okazują się bardzo często podstawą do wprowadzenia zmian po obu stronach: zarówno klienta, jak i zleceniodawcy.

Mobilna strona

Mobilna strona Strona mobilna, to popularny element, jaki obejmuje projektowanie stron WWW. Mobilność, w tym przypadku pokrywa się z możliwościami odczytu strony internetowej w różnych miejscach, z różnego rodzaju urządzeń. Przede wszystkim, strony o charakterze mobilnym, stworzone zostały z myślą o urządzeniach przenośnych, takich jak, cieszące się obecnie ogromną popularnością startfony, tablety oraz czytniki ebooków. Strona mobilna, często porównywana jest ze stroną responsywną, ale nie jest to porównanie do końca adekwatne; podczas, gdy strona responsywna, wciąż zachowuje swoją postać, niezależnie od urządzenia, na jakim jest ona odtwarzana, strona mobilna ulega całkowitym zmianom. Od urządzenia przenośnego, zależeć będzie sposób nawigacji, układ strony, rozmieszczenie elementów, grafika, a nawet domena. Wiele elementów ulega tak naprawdę zmianie i nie możemy mówić już o tej samej stronie. Jedynie, takie same mogą być najważniejsze elementy, jak przede wszystkim treść strony. Niemniej jednak, wygląd i nawigowanie strony, zmieniają się tak, jak zmienia się urządzenie, z którego korzystamy. Kiedy mamy do czynienia z wersją mobilną, zawsze przed adresem strony internetowej, znajdzie się litera „m.” Czasem, zamiast litery tej, wykorzystuje się słowo „mobi,” które oznacza dokładnie to samo i jest niejako jest znakiem rozpoznawczym wersji mobilnej. Mimo wielu różnic pomiędzy wersją mobilną, a wersją standardową, jeśli mobilna strona jest skonfigurowana w sposób odpowiedni, rozpozna ona automatycznie używane urządzenie. Mocną stroną w przypadku tej techniki jest bardzo szybkie wdrożenie. Wdrożenie, następuje szybciej niż w przypadku techniki responsywnej, przy czym, dodatkowo, strony mobilne to technika, gdzie projekt stron WWW jest o tyle łatwiejszy, że istnieją już gotowe szablony. Z gotowych szablonów, można wybrać taki wariant, jaki nas interesuje i następnie, dostosować go do potrzeb indywidualnych. Wersja mobilna, przygotowana zostać może w sposób znacznie szybszy niż w technice responsywnej. Krótsze, są także i testy, jakie należy przeprowadzić, ponieważ w wariancie mobilnym, dotyczą one tylko urządzeń mobilnych, jak sama nazwa tej techniki może naprowadzić. Do wad, jakimi dysponuje technika mobilna, zaliczamy, między innymi konieczne pozyskanie dwóch wersji CMS: jedną dla wersji standardowej, a drugą dla wersji mobilnej. Cechą, którą wskazuje się jako dość uciążliwą i problematyczną, jest też konieczne dokonanie odpowiedniej konfiguracji i przechodzenie do wersji desktopowej w wielu przypadkach.